HTML

Life in Győr

Friss topikok

Nagyjából 2-3 évente kétségbe esem mérlegelésem értékein, és elkezdek futni. A kezdeti lelkesedés maximum 3 alkalomig tart majd visszatérek a számomra oly kellemes kanapén tespedéshez. De most másképp lesz! Már egy ideje szemezek az „Első 5 kilométerem” programmal, úgyhogy egyértelmű volt, hogy ha egyszer elkezdek megint futni, ezt fogom követni.

running-573762_1280.jpg

Az edzésterv 6 hetes, kezdetben a nagy része sétálásból áll, majd hétről-hétre csökken a sétával töltött percek száma, értelemszerűen a futás ideje pedig nő. Én csütörtökön ötödször futottam, és eddig nagyon jól megy. Biztos nem véletlen, hogy az elején elég egyszerűen teljesíthetők az előírások, mert bár tudom, nem túl sok a 8-12 perc futás, mégis hatalmas sikerélmény, és mindig kíváncsian várom, mi lesz a következő alkalommal, és az hogy fog menni.

És mi kell a futáshoz? Sokaktól hallottam, hogy egy rendes cipő feltétlenül. Ezt be is szereztem előtte, ezzel is motiválva magam, hogy mindenképp el kell kezdenem, hiszen már „komoly” összeget fordítottam rá. Eredetileg a cipővásárlásnak külön posztot akartam szentelni, annyira pozitív élmény volt. Az eladó nagyon kedves és segítőkész volt a Sport Factoryban, teljesen le voltam nyűgözve tőle. Válaszolgatott a laikus kérdéseimre, előhozta az újabb és újabb cipőket, míg végül megtaláltam, ami tökéletesen illeszkedik a lábamra. Ez az első cipőm 16 éves korom óta, ami végre kényelmes. Már egészen hozzá szoktam, hogy nekem kell előkotornom a dobozok alkotta totemek aljáról a 38-as cipőt vagy bele kell néznem 10 dobozba, mire megtalálom teljesen máshol, mint ahol lennie kéne. Ez a beszerzésem egészen újszerű élmény volt.

cipo.jpg

Mivel az edzés során váltogatni kell a futást és a sétát mindenképp kell hozzá valamilyen időmérő eszköz. A stoppert elég körülményesnek éreztem, nem akartam mindig nézegetni, és – gondoltam – biztos van már erre valami jó mobilalkalmazás. Nos, mobilalkalmazás van, jónak viszont nem mondanám. Valószínűleg nehezíti a dolgom, hogy Windows Phone-om van, amire sokkal nehezebb fejleszteni, mint a többi operációs rendszerre, így kevesebb az app is. Interval training néven lehet egyébként kutakodni a neten, én ezt találtam. Sajnos, ha lezárom a képernyőt, akkor megáll az alkalmazás, és bár látszólag le lehet lock-olni az alkalmazás beépített funkciójával, nekem múltkor kétszer is újra kellett indítanom, mert a mobiltokot úgy fogtam, hogy sikerült feloldanom. Ezek után nagyon nehéz megállni, hogy ne... hajítsam bele a tóba ezt a csodás kütyüt.

Miért épp a tóba? Adyváros-Szabadhegy határán három tó is van, a Zöld utcához legközelebbi körül pedig egy 572 méter hosszú futópálya. Szerintem nagyon klassz hely, most még kiskacsák is vannak. Ami negatívum lehet, hogy elég sokan vannak a padok körül, beszélgetnek, így a hozzám hasonlóan gátlásosak zavarban lehetnek, de legalább megtudhatjuk futás közben, hogy milyen időjárás várható a jövő hétre, és mivel foglalkozik mostanában kormányunk.

11179815_971316662880135_727730952_o.jpg

Mindenkit arra bíztatok, hogy ha már sokszor feladta a futást, kezdje el ezt a programot. Nem nagyon ismerek magamnál lustább, plöttyettebb embert, mégis most teljesen elégedett vagyok az eddigi eredményeimmel. Hiszek magamban, és nagyon remélem, hogy hosszú távon végre a futás hoz némi változást az életembe. Én igyekezni fogok, és beszámolok a továbbiakban is, hogy hogy ment. Drukkoljatok!

Címkék: futás első 5 kilométerem

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeingyor.blog.hu/api/trackback/id/tr907396434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása